Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014

ΣΤΟΝ ΙΝΔΙΚΟ ΩΚΕΑΝΟ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΤΩΝ MALAYSIA AIRLINES



Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης της Ινδίας αναζητούν πλέον το χαμένο Boeing της Malaysia Airlines ανάμεσα στα εκατοντάδες ακατοίκητα νησιά που βρίσκονται διασκορπισμένα στην Θάλασσα Ανταμάν. Μάλιστα χρησιμοποιούν ειδικούς ανιχνευτές θερμικής απεικόνισης με τους οποίους σαρώνουν την περιοχή.

Οπως ανέφερε ο συνταγματάρχης Harmit Singh δύο αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας της Ινδίας σαρώνουν τη θαλάσσια περιοχή γύρω από τα Νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ προκειμένου να εντοπίσει κάποιο πιθανό ίχνος από το αεροσκάφος, τα ίχνη του οποίου αγνοούνται για έκτη ημέρα.

Ερευνες με ειδικούς ανιχνευτές θερμικής απεικόνισης

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι διασώστες, όπως αναφέρει και το Associated Press, είναι πως από τα 572 νησιά που βρίσκονται διάσπαρτα στην ευρύτερη περιοχή μόλις τα 37 κατοικούνται, οπότε αν είχε πέσει σε κάποιο από αυτά το αεροσκάφος θα είχε εντοπιστεί τα συντρίμμια του, είναι πως τα υπόλοιπα 535 όχι μόνο είναι ακατοίκητα, αλλά καλύπτονται και από πυκνή βλάστηση. Γι αυτό το λόγο οι άνδρες που συμμετέχουν στις έρευνες, έχουν ζητήσει ειδική άδεια για να χρησιμοποιούν ειδικές κάμερες θερμικής απεικόνισης προκειμένου να «έχουν μάτια» και μέσα στα δάση. «Αναμένουμε την άδεια από το Πολεμικό Ναυτικό» ανέφεραν.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας θα επεκτείνει τη ζώνη των ερευνών

Την ίδια ώρα οι έρευνες εκτός από αέρος συνεχίζονται και από τη θάλασσα με το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδίας να αναζητά συντρίμμια ή αντικείμενα από το μοιραίο Boeing. Μάλιστα οι επικεφαλής εξετάζουν το ενδεχόμενο να επεκτείνουν τις έρευνες και δυτικά στον κόλπο της Βεγγάλης.

Επιμένουν στο σενάριο της αεροπειρατείας

Οι ειδικοί στρέφονται πλέον όλο και περισσότερο στη θεωρία της αεροπειρατείας, ότι κάποιος που ήξερε να πιλοτάρει -μέλος του πληρώματος ή ακόμα και επιβάτης- κατηύθυνε την πτήση με τους 239 επιβάτες χιλιάδες χιλιόμετρα εκτός της καθορισμένης πορείας από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.

«Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι η περίπτωση μίας δολιοφθοράς με αεροπειρατεία παραμένει στο τραπέζι», είπε η πηγή, ο οποίος είναι ανώτατος αξιωματούχος της μαλαισιανής αστυνομίας.

Αυτό το σενάριο ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τη θεωρία πως υποστηρίζουν οι ΗΠΑ ότι οι δύο αναμεταδότες του αεροπλάνου έκλεισαν συστηματικά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για ατύχημα ή λάθος χειρισμό, αλλά κάτι που έγινε επίτηδες.

Πού είναι τα νησιά Ανταμάν

Τα νησιά Ανταμάν είναι ένα σύμπλεγμα νησιών στον Κόλπο της Βεγγάλης μεταξύ της Ινδίας, στα δυτικά, και της Βιρμανίας στα βόρεια και ανατολικά. Τα περισσότερα ανήκουν στην Ινδία, ενώ ένας μικρός αριθμός στο βόρειο τμήμα του αρχιπελάγους, συμπεριλαμβανομένων των νήσων Κόκο, ανήκουν στη Βιρμανία.
Η Θάλασσα Ανταμάν (αγγλικά Andaman Sea) είναι θάλασσα νοτιοανατολικά του κόλπου της Βεγγάλης, νότια της Μιανμάρ (ή Βιρμανία), δυτικά της Ταϊλάνδης και στα ανατολικά βρίσκονται τα νησιά Ανταμάν που ανήκουν στην Ινδία. Η θάλασσα αυτή αποτελεί τμήμα του Ινδικού Ωκεανού.

Στα νοτιοανατολικά νοητά της σύνορα η Θάλασσα Ανταμάν στενεύει και σχηματίζονται τα Στενά της Μαλάκα, που διαχωρίζουν τη Μαλαϊκή Χερσόνησο από το ινδονησιακό νησί της Σουμάτρας. Ο Διεθνής Υδρογραφικός Οργανισμός ορίζει τα όρια της Θάλασσας Ανταμάν

Το μέσο βάθος της θάλασσας είναι περίπου 1.000 μέτρα. Τα βόρεια και ανατολικά τμήματα είναι πιο ρηχά από 180 μ. εξαιτίας της ιλύος του ποταμού Ιραουάντι της Μιανμάρ. Αυτός ο μεγάλος ποταμός χύνεται μέσα στη θάλασσα στο βόρειο τμήμα της, έχοντας διασχίσει προηγουμένως τη Μιανμάρ.

Οι δυτικές και κεντρικές περιοχές έχουν 900-3.000 μέτρα βάθος. Λιγότερο από ένα 5% της Θάλασσας Ανταμάν έχει βάθος μεγαλύτερο από 3.000 μέτρα και σε ένα σύστημα υποθαλάσσιων κοιλάδων, ανατολικά της ράχης των νησιών Ανταμάν-Νικομπάρ το βάθος ξεπερνά τα 4.000 μέτρα. Ο πυθμένας της θάλασσας καλύπτεται από βότσαλα, χαλίκια και άμμο.

Το CNN αναπαριστά μέσω υπολογιστή την πιθανή πορεία που ακολούθησε το μοιραίο αεροσκάφος από την Κουάλα Λουμπούρ στα νησιά Ανταμάν.