Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

"ΣΚΟΤΩΝΕΤΑΙ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΤΕΡ ΠΕΪΝ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΝΕΜΠΡΑΣΚΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ!

 
Γεννήθηκε στη Νεμπράσκα αλλά έχει ελληνικό αίμα και τα τελευταία χρόνια ο Αλεξάντερ Πέιν νιώθει όλο και πιο 'Ελληνας. Oχι ότι δεν ένιωθε πριν, στο κάτω-κάτω Έλληνας της διασποράς είναι.«Ακούγοντας όμως πια σε καθημερινή βάση τις ειδήσεις ή διαβάζοντας την εφημερίδα, ή μιλώντας με τον κόσμο, νιώθω μέσα μου να ....πονάω για τα όσα γίνονται στην Ελλάδα και αυτό υποθέτω συμβαίνει γιατί το αίμα μου είναι ελληνικό» δηλώνει σε συνέντευξη του στο «Βήμα» κατά την επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιάσει την ταινία του «Οι απόγονοι».

Ο Πέιν είχε αρκετά χρόνια να έρθει στην Ελλάδα και το βρήκε ειρωνικό που ήρθε στην «πιο τραυματική εβδομάδα της σύγχρονης ιστορίας της». Αυτό όμως που τον σοκάρει περισσότερο είναι τα όσα μαθαίνει μιλώντας από εδώ και από εκεί, όχι από τις εφημερίδες: «Δεν διαβάζεις στις εφημερίδες για τις αυτοκτονίες, ούτε και για τους μαθητές που δεν έχουν μαθητικά βιβλία, ή που λιποθυμούν στην τάξη επειδή δεν έχουν να φάνε στο σπίτι. Ολα αυτά τα πράγματα σε κλονίζουν, σου ραγίζουν την καρδιά». Συν τοις άλλοις, έχει πιάσει τον εαυτό του να υπερασπίζεται την Ελλάδα σε συζητήσεις: «Ναι, νιώθω κάπως πιο προστατευτικός απέναντι στην Ελλάδα. Όταν ακούω να κριτικάρουν με μια φοβερή προχειρότητα την Ελλάδα εξοργίζομαι και τους λέω “αν κάποιος έχει το δικαίωμα να κριτικάρει την Ελλάδα αυτός είμαι εγώ που είμαι από εκεί και όχι εσείς”».

Ο Πέιν θέλει να εγκατασταθεί κάποια στιγμή στην Ελλάδα και να γυρίσει μια ταινία στη χώρα μας. Μεγαλώνοντας στην Ομάχα άκουγε τη μητέρα του να μιλά ελληνικά, αλλά τα δικά του είναι «ελληνικά νηπιαγωγείου. Είχα αυτήν την αόριστη ιδέα να μετακομίσω στην Ελλάδα για ένα εξάμηνο, να μάθω καλά τα ελληνικά μου και να ζήσω σαν 'Ελληνας. Έχω την αίσθηση ότι η ελληνική γλώσσα θα ξεκλειδώσει το DNA μου. Η γλώσσα είναι το σημαντικότερο κλειδί της ταυτότητας, της γνώσης και του χιούμορ. Και κάποια στιγμή θα ήθελα πάρα πολύ να γυρίσω μια ταινία στην Ελλάδα».
 
(teras)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου